Jordanians tell this joke about corruption:  a government official from the US and one from Jordan were discussing corruption in their countries.  The US official pointed to a toilet seat and told the Jordanian official that this seat cost the Pentagon 640 dollars.  The Jordanian official said that is nothing.  Do you see that big project over there?  The US official said he sees nothing.  Exactly, the Jordanian official said,  that nothing cost the Jordanian people millions!!

I don’t know why this joke came to mind when I saw this sign for King Abdulla II park.  The park, was supposed to be open to the public more than a year ago but up to now, the only thing that seems to be ready is the sign!!!

نكتة

 

معظمنا في الأردن يعرف نكتة الفساد التي تقول ان مسؤولاً أردنياً ومسؤولاً امريكياً اجتمعا وتحدثا عن الفساد.  المسؤول الأمريكي أشار إلى مقعد مرحاض وقال للمسؤول الأردني هل ترى هذا المقعد؟  أجاب الأردني بالإيجاب.  هذا المقعد، قال المسؤول الأمريكي، دفعت وزارة الدفاع الأمريكية 640 دولارا ثمنا له.  المسؤول الأردني أشار إلى فراغ بعيد وقال للمسؤول الأمريكي هل ترى هذا المشروع الضخم؟ المسؤول الأمريكي أجاب بأنه لا يرى شيئا.  (بالضبط) أجاب المسؤول الأردني.  ما لا تراه كلف الشعب الأردني عشرات الملايين من الدولارات. 

لا أعرف لماذا تذكرت هذه النكتة عندما شاهدت هذه اليافطة أمام مشروع حدائق الملك عبد الله الثاني التي كان من المفروض أن يتم افتتاحها قبل عام تقريبا لكن الشيء الوحيد الجاهز في كل المشروع هو هذه اليافطة!!

1 reply

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] أنقر هنا لمشاركة سابقة حول الموضوع […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *